Acasa Despre noi Fonduri structurale Campanii Achizitii Firma de exercitiu Contact Vino si tu!
 
Organizatie Voluntarii nostrii Proiecte Cum poti sustine
POSDRU DMI 2.1 Parteneri Finantatori Voluntariat
TINERI CU ATITUDINE
Site realizat cu sprijinul "M.T.S." si "D.J.S.T." Braila

Urmati-ne pe

 

SRL

Cum sa-ti deschizi prima firma (SRL)

           Un mic ghid despre cum sa-ti infiintezi prima ta companie in mai putin de doua saptamani:
                      1. Alege numele. Poate ti se pare ca nu e cel mai relevant lucru cu care sa incepi, dar numele va fi foarte important mai tarziu cand vei dori sa creezi un brand. Poti lansa un produs sau serviciu si sub o alta marca, dar numele firmei este totusi important, trebuie sa fie usor de retinut, simplu de pronuntat si reprezentativ pentru ceea ce face compania. Va trebui sa ai pregatite 3 variante atunci cand vei completa cererea de inregistrare. Gandeste-te la ele din timp, nu le inventa pe moment, cand ajungi la Registrul Comertului, pentru ca e prea tarziu si sunt sanse mari sa nu sune bine, iar apoi vei ramane mult timp cu el sau te va costa bani si timp sa-l modifici. Evita numele foarte comune, cu siguranta exista deja, dar nici cele prea complicate nu sunt bune daca sunt dificil de memorat; de asemenea, gaseste o denumire faina, nu da numele tau sau o combinatie stupida deoarece se vor crea prejudecati legate de firma ta inca din start.
                      2. Alege forma juridica. Exista foarte mari sanse sa vrei o Societate cu Raspundere Limitata (S.R.L.), la care se refera si acest ghid. E cea mai simpla si comoda forma juridica pentru o firma. In cazul in care doresti o structura mai complexa, cum este o Societate pe Actiuni (S.A.) ar fi mai bine sa consulti un avocat.
                      3. Alege obiectul de activitate. Exista o lista de activitati pe care le poate avea o firma, numerotate cu asa numitele coduri CAEN; verifica ce se potriveste cel mai bine afacerii tale si alege un obiect de activitate principal. In actul constitutiv e bine sa treci cat mai multe activitati, pentru a putea schimba usor daca e cazul profilul firmei. Cand vei completa cererea de inregistrare ti se vor cere si domeniile pentru care vrei ca firma sa fie autorizata, completeaza aici toate pe care crezi ca le vei putea avea in urmatoarea perioada.
                      4. Gaseste-ti un sediu social. Daca ai un spatiu in proprietate (casa, apartament) e nevoie doar de un extras de carte funciara, pe care il poti obtine de la cadastru in vreo 3-4 zile; in cazul in care ai ipoteca pe imobilul tau, ai nevoie si de acordul bancii, care se obtine fara probleme in 2-3 zile printr-o cerere la banca. Daca nu ai spatiu propriu, ai nevoie de un contract de inchiriere sau de comodat pe langa extrasul CF, plus acordul proprietarului pentru deschiderea firmei. Intre rude da gradul intai se poate si direct cu acordul lor, fara contract (de exemplu, daca vrei sa-ti faci firma in apartamentul parintilor). Daca sediul este intr-un apartament de bloc, ai nevoie de acordul asociatiei de locatari si a vecinilor cu pereti comuni.
                      5. Alege-ti cu grija asociatii. Ideal e sa fii singur (adica asociat unic); intre asociati apar des dispute, mai ales in Romania, atat in cazul in care firma obtine profit cat si atunci cand este pe pierdere. Eu recomand sa mergeti din start la un avocat si sa faceti un contract intre voi, cu drepturile si responsabilitatile fiecaruia, precum si cum se va proceda in situatii limita (cum este falimentul firmei de exemplu).
                      6. Alege un administrator. Firma poate avea unul sau mai multi administratori; nu este obligatoriu ca acesta sa fie si asociat in firma, poate fi si angajat. El isi va asuma raspunderea pentru actele semnate in numele firmei, deci este foarte important ce persoana desemnezi.
                      7. Decide daca vrei sa platesti TVA sau nu. Merita sa te declari platitor de TVA daca faci comert, adica cumperi si vinzi multa marfa; daca prestezi servicii si ai putine achizitii nu merita, ar inseamna sa dai la stat o parte din profitul tau.
                      8. Strange niste bani. Ai nevoie de vreo 1000 lei pentru a duce la bun sfarsit tot acest proces.
                      9. Rezerva denumirea firmei. Du-te la Registrul Comertului, la biroul corespunzator, verifica disponibilitatea numelui pe care il doresti si rezerva-l; va ramane protejat timp de 3 luni in care poti intocmi restul actelor.
                      10. Intocmeste actele constitutive. Poti face actul constitutiv la un avocat sau direct la Registrul Comertului; daca esti asociat unic si vrei o firma standard, e mai simpla a doua varianta. Va fi nevoie de copii dupa actele de identitate ale asociatilor, declaratii pe propria raspundere ca nu au antecedente penale si indeplinesc conditiile legale pentru a fi administratori si specimene de semnatura.
                      11. Deschide-ti cont la banca. Alege banca cu care vrei sa lucrezi si deschide un cont de capital social; suma minima pentru SRL este de 200 lei. Ai nevoie de un extras de cont pentru a-l duce la Registrul Comertului.
                      12. Depune actele pentru inregistrare. Du-te iar la Registrul Comertului si completeaza cererea de inregistrare a firmei; va trebui sa dai si declaratii pe propria raspundere ca firma corespunde normelor legale pentru a functiona in conformitate cu cerintele de la pompieri, mediu, oficiul sanitar si camera de munca.
                      13. Scoate-ti actele si publica anuntul in Monitorul Oficial. Actele vor fi gata in mai putin de o saptamana; vei obtine un certificat de inregistrare, autorizare judecatoreasca de functionare precum si certificare constatatoare care tin locul autorizatiilor pentru desfasurarea diverselor activitati, la sediu si la beneficiari. Trebuie sa publici un anunt in Monitorul Oficial (tot prin Registrul Comertului) pentru ca firma sa isi inceapa activitatea legal.
                      14. Comanda-ti stampile. Fara stampile nu poti face niciun fel de act, nici macar cont la banca; fa-le din prima zi, dureaza vreo 2 ore. Ai nevoie de cel putin doua: una pentru tine si una pentru contabil. Un sfat: numeroteaza-le! In caz ca se pierde sau se fura una, sau daca apar dispute in firma, se va putea depista cine a stampilat un anume document.
                      15. Fa-ti un cont curent la aceeasi banca. Du-te inapoi la banca si deschide-ti cont curent pentru firma; vei avea de completat cateva cereri. Evita sa imputernicesti alte persoane sa aiba acces la contul firmei, in schimb bifeaza pentru a permite oricui sa depuna bani, asta te va ajuta in viitor. Dupa ce s-a deschis acest cont (formalitatile dureaza cateva minute), poti transfera banii din contul de capital social in cel curent si-i poti folosi la altceva sau scoate de la ghiseu.
                      16. Incheie un contract cu un contabil. Ai nevoie de un contabil bun la firma; nu te baza pe faptul ca ai ceva notiuni vagi despre cum se face contabilitatea primara. Fa-ti contract cu un expert contabil si pune-l pe el sa semneze bilanturile si declaratiile depuse la fisc! In acest fel o parte din responsabilitate este a lui.
                      17. Cumpara-ti tipizate. Vei avea nevoie de niste registre oficiale care sunt obligatorii si nu se pot tipari direct la imprimanta (ca facturile sau chitantele); cere-i contabilului sa-ti dea o lista cu toate cele necesare si achizitioneaza-le cat mai repede pentru a nu avea probleme in cazul unui control.
                      18. Tine pregatit un avocat. Intr-o lume ideala disputele comerciale se rezolva pasnic; dar nu traim intr-o lume ideala. Sansele ca tu sa nu ai niciodata probleme cu furnizorii, clientii, colaboratorii si angajatii sunt aproape zero. Recomand chiar sa consulti un avocat inca de la inceput, cand iti intocmesti contractele sablon sau alte acorduri de colaborare.
Vei avea nevoie de sigla, carti de vizita, site de prezentare, materiale promotionale.
Ai facut un pas mare spre independenta financiara. Iti doresc mult succes!

           Cat costa sa-ti deschizi o firma. Documente si taxe pentru infiintare firma. Etape deschidere firma, taxe Registru Comertului
           Cat costa sa-ti deschizi o firma. Documente si taxe pentru infiintare firma. Etape deschidere(infiintare) firma, taxe Registru Comertului.

           Chiar daca  in ultima vreme toata lumea e preocupata de inchiderea, radierea si dizolvarea unei firme, totusi, sunt si oameni care vor sa-si deschida o firma, sa puna o afacere pe picioare si sa devina independenti financiar, sa nu mai lucreze pentru altii. Cum se infiinteaza o firma, unde trebuie sa umblam cu dosarul, ce documente trebuie pentru o firma si cat costa. Voi prezenta cazul deschiderii unei societati cu raspundere limitata (SRL deoarece aceasta forma de proprietate cel mai des intalnita.

 Deschiderea unui firme, SRL.
           1. Pentru infiintarea unei societati cu raspundere limitata (SRL),  trebuie sa numim administratorul sau administratorii  societatii, tipul acesteia si obiectul de activitate, conform clasificarii din Codul CAEN.

           2. Alegerem denumirea societatii si, optional, emblema acesteia. Trebuie date trei denumiri, dupa preferinte, din care se va alege una.

           3. Pregatim  dosarul de infiintare, din care nu trebuie sa lipseasca actele de identitate ale viitorilor asociati, in original, si trei copii.

           4.  Rezervarea denumirii societatii, stabilirea sediului si intocmirea actului constitutive( se intocmeste daca exista doar un asociat). Acesta se intocmeste sub semnatura privata ori, dupa caz, se semneaza in fata notarului sau avocatului. Asociatii trebuie sa faca declaratii ca nu au antecedente penale si sa obtina cazierele fiscale de la sectiile financiare.Cazierele fiscale se elibereaza in 10 zile si costa 5 lei sau, la urgenta, 100 de lei.

           5. Deschiderea contului la o banca, depunerea capitalului social minim de 200 de lei si a specimenului de semnatura.

           6. Trebuie completate urmatoarele documente: cererea de inregistrare (formular ONRC), declaratia pe propria raspundere ca sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia in domeniul sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii. Pentru anumite activitati, trebuie obtinuta autorizatie speciala de la autoritatea de mediu sau autoritatea sanitar-veterinara, ulterior inregistrarii societatii. Daca sunteti studenti, puteti adauga adeverinte in acest sens pentru a beneficia de facilitatile legale ce vi se ofera.

           7. Documentele se mai sus, impreuna cu acordul vecinilor, se depun la oficiile Registrului Comertului din orasele resedinta de judet. Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare e de cinci zile.

           8. Dupa ce sunt gata actele firmei, trebuie sa faceti stampila societatii, sa deschideti efectiv contul firmei si sa faceti tipizatele.

Ce taxe trebuie platite la Registrul Comertului pentru infiintare firma:

          - rezervare nume firma  45 lei
          - taxa judiciara de timbru  - 39 lei
          - taxe registru  200 lei
          - capital social - 200 lei
          - taxa publicare in Monitorul Oficial a extrasului incheierii judecatorului delegat, 31,5 lei/pagina;
          - taxa notariala pentru autentificarea specimenului de semnatura, in jur de 50 de lei (difera in functie de notar).
Total taxe: 565,5 lei.

Taxele difera in functie de fiecare judet.

Infiintare PFA sau SRL ?
           Cele mai raspandite modalitati de organizare a afacerilor din Romania sunt PFA, SRL si microintreprinderile si difera in ceea ce priveste cheltuielile de infiintare, obligatiile declarative si nivelul de fiscalitate.
           Spre deosebire de acum cativa ani, cand cei mai multi intreprinzatori preferau sa-si infiinteze societati cu raspundere limitata (SRL), de trei ani incoace la oficiile Registrului Comertului se inscriu mai multe persoane fizice, cu formele de organizare aferente: persoana fizica autorizata (PFA), intreprindere individuala (II) sau intreprindere familiala (IF), in functie de numarul persoanelor implicate in desfasurarea activitatii.
           Un intreprinzator care se pregateste sa-si inceapa o afacere are trei variante, fiecare cu avantajele si dezavantajele sale: PFA, SRL sau microintreprindere. Un SRL plateste un impozit de 16% din profit, la care se mai adauga din nou 16% pe dividende, atunci cand asociatii vor sa scoata castigul din firma. Daca SRL-ul are intre unul si noua salariati si realizeaza afaceri sub 100.000 euro pe an, poate opta pentru regimul fiscal favorabil al microintreprinderii. In acest caz, va plati un impozit de 3% pe venit, la care se adauga impozitul pe dividende. Atentie, nu pot fi microintreprinderi firmele din domenii precum banci, asigurari, jocuri de noroc, piata de capital, consultanta si management. In cazul PFA, pe langa impozitul de 16% asupra venitului net, trebuie sa platiti contributii sociale la fondul de sanatate si la cel de pensii. In schimb, ati avea mai putine declaratii fiscale de depus si posibilitatea de a tine contabilitate simplificata. Toate aceste forme de organizare pot avea angajati, care presupun contributii sociale. Costul pentru infiintarea unei PFA este de aproximativ 250 lei, iar pentru un SRL este, in medie, de 500 lei. Iar desfiintarea este cu mult mai dificila in cazul firmei decat in cel al PFA.
 
           O diferenta importanta intre firma si PFA consta in limitarea raspunderii. Astfel, daca in cazul SRL-ului raspunderea proprietarului este limitata la capitalul firmei, PFA, in cazul in care ar avea datorii mari sau penalitati usturatoare, va trebui sa-si puna la bataie bunurile proprii. Din acest punct de vedere, Sorin Istrate, managing partner la Contexpert, ii sfatuieste pe cei care au PFA-uri sa fie extrem de atenti la clauzele referitoare la penalitati, atunci cand incheie contracte. Potrivit acestuia, PFA este solutia potrivita pentru persoanele pentru care „businessul este o sursa de trai zilnic“, avand in vedere ca intreprinzatorul are acces imediat la venit, spre deosebire de cazul SRL-ului, unde pentru asta trebuie asteptate sfarsitul anului si depunerea bilantului. Si Dan Lazar, secretar de stat in Ministerul Finantelor, spune ca sarcina fiscala depinde de activitatea desfasurata. „Daca ai o activitate de productie, n-o sa-ti faci niciodata PFA. In schimb, o faci cand acorzi consultanta sau esti free-lancer“, exemplifica acesta.
 
           In concluzie, daca vreti sa aveti o fabrica si sa produceti ceva sau daca afacerea presupune cheltuieli mari, trebuie sa va orientati catre SRL cu impozit de 16% pe profit. In schimb, daca pentru activitatea desfasurata cheltuielile sunt reduse si profitabilitatea mare, atunci specialistii va recomanda sa optati pentru microintreprindere. Aceasta are avantajul, spre deosebire de PFA, ca nu platiti contributii sociale daca nu aveti angajati. Iar daca vreti sa beneficiati, luna de luna, de venitul pe care il „produceti“ si faceti parte dintr-o profesie libera, cum ar fi cele de ziarist, artist, contabil, consultant etc., cea mai avantajoasa forma este PFA.
 
Taxe si impozite PFA
          - 16% pe venitul net realizat (sau din norma anuala de venit)
          - 5,5% din venitul brut contributia la sanatate
          - 31,3% din venitul lunar asigurat (cel putin 35% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului de pensii si cel mult de 5 ori valoarea acestuia), pentru fondul de pensii
 
Impozite SRL
          - 16% pe profit
          - 16% pe dividende, la distribuirea lor

Impozite SRL microintreprindere
          - 3% pe venit
          - 16% pe dividende, la distribuirea lor



Sursa : http://www.qsolutions.ro/utile/infiintare-pfa-sau-srl

Topul firmelor brailene
CAMERA DE COMERT, INDUSTRIE SI  AGRICULTURA BRAILA



 www.cciabr.ro
Certificate HU04/0506
TOPUL FIRMELOR BRAILENE  EDITIA A XI-A

 
1. Cercetare - Dezvoltare
2. Tehnologia Informatiei
3. Industria de aparatura si instrumente medicale, de precizie, optice si ceasornicarie
4. Telecomunicatii
5. Industria extractiva, de prelucrare a titeiului si cocsificare a carbunelui
6. Industria chimica si a fibrelor sintetice si artificiale
7. Industria de prelucrare a cauciucului si a maselor plastice
8. Industria altor produse din minerale nemetalice
9. Producerea si distributia energiei electrice, termice,a gazelor naturale si a apei
10. Industria metalurgica
11. Industria de constructii metalice si a produselor din metal (exclusiv masini, utilaje si instalatii)
12. Industria de masini si echipamente
13. Industria bunurilor de larg consum de folosinta indelungata si a mijloacelor de transport
14. Industria lemnului si a produselor din lemn
15. Industria mobilei
16. Industria celulozei, hartiei si a produselor din hartie
17. Edituri
18. Tiparirea, reproducerea inregistrarilor pe suporti si activitati conexe
19. Industria produselor textile si de tricotaje
20. Industria confectiilor de imbracaminte si blanurilor
21. Industria pielariei, incaltamintei, articolelor de voiaj si marochinarie
22. Fabricarea articolelor pentru sport, jocurilor, jucariilor, instrumentelor muzicale si a altor produse
23. Cultivarea plantelor, cresterea animalelor, fabricarea produselor pentru hrana animalelor si servicii conexe
24. Silvicultura, exploatarea forestiera, pescuit, piscicultura, vanatoare si servicii anexe
25. Productia, prelucrarea si conservarea carnii,a pestelui, a fructelor si legumelor
26. Fabricarea uleiurilor, a grasimilor si a produselor lactate
27. Fabricarea produselor de morarit, amidonului si produselor din amidon, pastelor fainoase, pâinii
28. Fabricarea zaharului, produselor din cacao, a ciocolatei si a produselor zaharoase
29. Industria bauturilor
30. Organizarea de santier, inchirierea utilajelor de constructii si demolare
31. Constructii de cladiri si lucrari de geniu
32. Constructii de autostrazi, drumuri,aerodroame si baze sportive
33. Constructii hidrotehnice si alte lucrari speciale in constructii
34. Lucrari de instalatii electrice
35. Lucrari de izolatii, protectie anticorosiva si alte lucrari de instalatii
36. Lucrari de instalatii tehnico-sanitare
37. Lucrari de finisare
38. Transporturi terestre auto
39. Alte transporturi
40. Servicii profesionale si outsourcing
41. Publicitate, advertising
42. Tranzactii imobiliare
43. Activitati de intretinere si reparatii
44. Alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor
45. Spalarea, curatarea si vopsirea textilelor si a blanurilor
46. Coafura, activitati de intretinere corporala si de infrumusetare
47. Alte activitati de servicii
48. Posta, curierat si alte servicii de transport
49. Servicii de colectat si reciclat deseuri
50. Sanatate
51. Activitate hoteliera
52. Restaurante, baruri, cafenele
53. Activitati de intermediere in comertul cu ridicata
54. Comert cu ridicata al produselor agricole brute, animalelor vii, produselor alimentare, bauturilor si tutunului
55. Comert cu ridicata al bunurilor de consum,altele decat cele alimentare
56. Comert cu ridicata al masinilor, echipamentelor si furniturilor
57. Comert cu ridicata al produselor intermediare neagricole, deseurilor si al altor produse
58. Comert cu amanuntul cu autovehicule, piese si accesorii de schimb si carburanti pentru autovehicule
59. Comert cu amanuntul al produselor alimentare,bauturilor si al produselor din tutun
60. Comert cu amanuntul, in magazine specializate, al produselor farmaceutice si medicale, al produselor de cosmetica si de parfumerie
61. Comert cu amanuntul, in magazine specializate si nespecializate, al altor produse
62. Comert cu amanuntul neefectuat prin magazine
Comenteaza si tu...